چگونه از کرم ضد لک استفاده کنیم که تاثیرات بیشتری داشته باشه؟

استفاده از کرم ضد لک مثل سایر کرم ها و لوازم درمانی و آرایشی روش خاص خودش رو داره و شما باید با شیوه صحیح استفاده از اون آشنا باشید و بدونید که چطوری ازش استفاده بکنید. ما در زیر یکسری راه کاری ساده به شما آموزش میدهیم.

 

جلوی نور آفتاب نباشید تا کرم ضد لک شما اثر گذاری زیادی داشته باشد

اشعه های فرا بنفش خورشید یکی از مضر ترین و خطرناک ترین عوامل نابودی پوست است، نور خورشید باعث به وجود اومدن لک های متعدد پوستی ، خشکی پوست ، چین و چروک های پوست و باعث بروز آفتاب سوختگی میشه، افرادی که در طول روز مدت زمان زیادی جلور نور مستقیم آفتاب هستند معمولا پوستشون سرشار از لک های قهوه ای و تیره هست، پس تا آنجایی که میتوانید جلوی نور خورشید نباشید، بخصوص زمانی که از کرم ضد لک استفاده میکنید، چرا که نور خورشید باعث کاهش اثرات کرم ضد لک خواهد شد.

هنگام استفاده از کرم ضد لک و روشن کننده حتما باید از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نه تنها می‌تواند لک‌های پوستی را بدتر کند بلکه ممکن است اثر ضد لک را نیز معکوس نموده و منجر به پررنگ‌تر شدن لک‌ها شود.

سعی کنید شب ها قبل از خواب از کرم ضد لک استفاده کنید
نور لامپ های کم مصرف امروزی نیز باعث کاهش تاثیرات و اثر گذاری کرم های ضد لک میشود، پس توصیه میشود شب ها قبل از خواب کرم ضد لک را به صورت خود مالیده و بعد از آن بخوابید و سعی کنید در مقابل نور مستقیم لامپ نباشید.

بهترین زمان استفاده از کرم ضد لک

طرز استفاده از کرم ضد لک را برای شما شرح دادیم. بهترین زمان مصرف این کرم باز هم بستگی به تجویز پزشک شما دارد اما به طور کلی معمولا ۲ بار در روز یکبار صبح و یکبار شب باید این کرم را استفاده کنید. اگر قرار است تنها یکبار در روز کرم ضد لک بزنید، هنگام شب زمان بهتری است زیرا اثر نور خورشید، تاثیر کرم را خنثی نخواهد کرد. اگر پوست شما نیاز به لایه‌برداری نیز دارد، فصل پاییز و زمستان زمان بهتری برای انجام این کار است.

دوره درمان استفاده از کرم ضد لک را کامل کنید
یک کرم ضد لک حداقل باید بمدت 3 ماه استفاده بشه تا بتونید تاثیرات اون رو مشاهده بکنید، حتی اگه از قوی ترین کرم ضد لک جهان هم استفاده بکنید زودتر از سه ماه نمی توانید نتیجه بگیرید، پس صبور باشید و هر روز از این کرم استفاده بکنید تا به مرور زمان شاهد زیبا شدن و از بین رفتن لک های تیره پوست باشید.

روش های افزایش اثر گذاری کرم ضد لک و روشن کننده

استفاده از ترکیب کرم ضد لک و کرم لایه بردار

کرم لایه بردار باعث پاک سازی پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست میشه و با لایه برداری آروم از پوست باعث روشن شدن پوست میشه، استفاده از ترکیب این دو کرم میتونه خیلی مفید باشه و باعث بشه خیلی زودتر و بهتر نتیجه بگیرید.

کرم ضد روشن کننده و ضد لک رو توی یخچال نگهداری کنید!

کرم ها و لوازم آرایشی نباید در محیط گرم قرار بگیرند، گرما باعث خراب شدن کرم و از بین رفتن خاصیت های آن میشود، سعی بکنید کرم را در یخچال نگهداری بکنید اما توجه داشته باشید که یخچال نباید خیلی خنک باشه و باعث بشه کرم شما یخ بزنه

کرم ضد لک حداقل باید 5 ساعت روی پوست باقی بمونه
کرم های آرایشی و درمانی باید ساعت ها روی پوست شما باشند تا بتوانند کاملا جذب پوست شوند، پس بعد از مالیدن کرم به صورت خود اجازه بدین حداقل 3 تا 5 ساعت روی پوستتون باشه و بعد از اون تایم میتونید صورت خودتون رو شستشو بدین

استفاده از ماسک های گیاهی صورت
ماسک های طبیعی و گیاهی مثل ماسک عسل، ماسک دارچین، آلوئه ورا و… میتونه خیلی موثر باشه، و در طول درمان استفاده از ضد لک میتونید از این ماسک ها استفاده بکنید. البته همزمان نباید استفاده بکنید، مثلا اگه کرم رو صبح استفاده کردین ، از ماسک بعد از ظهر استفاده بکنید.