محصولات اصل را از سایت متدکالا دریافت نمایید

محصولات اصل را از سایت متدکالا دریافت نمایید

08644223818

هر آنچه را که باید درباره موهای سفید بدانید

علل موهای سفید پیشگیری و برگرداندن موهای سفید طبیعی است که با افزایش سن ، رنگ مو تغییر کند. اما موهای سفید تقریباً در هر زمان از زندگی ممکن است ظاهر شوند. حتی نوجوانان و افراد 20 سالگی ممکن است متوجه رشته های موهای سفید ادامه مطلب

هر آنچه را که باید درباره موهای سفید بدانید
بازدید 71

علل موهای سفید

پیشگیری و برگرداندن موهای سفید

طبیعی است که با افزایش سن ، رنگ مو تغییر کند. اما موهای سفید تقریباً در هر زمان از زندگی ممکن است ظاهر شوند. حتی نوجوانان و افراد 20 سالگی ممکن است متوجه رشته های موهای سفید شوند.

 

بدن انسان میلیون ها فولیکول مو یا کیسه های کوچکی دارد که پوست آن را می پوشاند. فولیکول ها مو و رنگ یا سلول های رنگی حاوی ملانین تولید می کنند. با گذشت زمان ، فولیکول های مو سلول های رنگدانه را از دست می دهند و در نتیجه رنگ موی سفید ایجاد می شود.

 

در این مقاله ، برخی از دلایل شایع موهای سفید زودرس به همراه راه هایی برای کند کردن روند خاکستری یا جلوگیری از آن را در برخی موارد مشاهده می کنیم.

حقایق سریع درباره موهای سفید:

 

کمبود ویتامین می تواند باعث شود موهای زودرس سفید شوند.

سیگار کشیدن مدت طولانی است که با رنگ موی نارس مرتبط است.

جلوگیری از موهای سفید بستگی به علت آن دارد.

 

علل موهای سفید

علاوه بر سن ، علل بسیاری نیز وجود دارد که منجر به سفید شدن موهای فرد می شود.

کمبود ویتامین

موهای سفید و خاکستری ممکن است در هر سنی شروع به رشد کنند و ممکن است در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود.

 

هرگونه نقص ویتامین B-6 ، B-12 ، بیوتین ، ویتامین D یا ویتامین E می تواند به رنگ موی زودرس کمک کند.

 

یکی از گزارش های سال 2015 در مجله توسعه ، مطالعات کمبودهای مختلفی در مورد ویتامین D-3 ، ویتامین B-12 ، و مس و ارتباط آنها با رنگ مو را نشان می دهد. به نظر می رسد که کمبودهای غذایی روی رنگدانه تأثیر می گذارند ، و این نشان می دهد که رنگ با مکمل ویتامین می تواند برگردد.

 

یک مطالعه سال 2016 که در ژورنال بین المللی آسیب شناسی گزارش شده است ، به عوامل مرتبط با خاکستری زودرس در جوان هندی ها زیر 25 سال گزارش شده است. این میزان فریتین سرم کم ، که آهن را در بدن ، ویتامین B-12 ذخیره می کند ، و کلسترول خوب HDL-C در شرکت کنندگان با رنگ موی زودرس مو مشترک بود.

ژنتیک

 

براساس گزارشی در سال 2013 در ژورنال پوستی ، سرطان شناسی و کبد شناسی هندی ، خاکستری زودرس موهای فرد تا حد زیادی به ژنتیک مرتبط است .

 

نژاد و قومیت نیز نقش بازی می کنند. براساس همان مطالعه سال 2013 ، خاکستری زودرس در افراد سفید پوست می تواند از 20 سالگی شروع شود ، در حالی که یک فرد می تواند در بین آسیایی ها 25 سال سن داشته باشد و 30 سال در جمعیت آفریقایی-آمریکایی ها باشد.

استرس اکسیداتیو

 

در حالی که رنگ خاکستری بیشتر ژنتیکی است ، ممکن است استرس اکسیداتیو در بدن نقش داشته باشد که فرآیند زودرس اتفاق بیفتد.

 

استرس اکسیداتیو باعث عدم تعادل می شود وقتی آنتی اکسیدان ها برای خنثی کردن اثرات مضر رادیکال های آزاد کافی نباشند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایدار هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و در پیری و بیماری نقش دارند.

 

استرس اکسیداتیو بسیار زیاد می تواند باعث پیشرفت بیماری ها از جمله ویتیلیگو وضعیت رنگدانه پوست شود . ویتیلیگو همچنین ممکن است به دلیل مرگ سلولی ملانین یا از بین رفتن عملکرد سلول ، موها را سفید کند.

شرایط پزشکی خاصی

 

برخی از شرایط پزشکی از جمله بیماری های خود ایمنی ممکن است خطر ابتلا به زودرس خاکستری فرد را افزایش دهد. در حقیقت ، تحقیقات منتشر شده در سال 2008 ارتباط بین ناهنجاری های مو و اختلال عملکرد تیروئید را نشان داد .

 

موهای سفید همچنین در آلوپسی آرئاتا ، یک بیماری خودایمنی پوست است که باعث ریزش مو در پوست سر ، صورت و سایر قسمت های بدن می شود. هنگامی که موها به عقب رشد می کنند ، به دلیل کمبود ملانین ، تمایل به سفید شدن دارند .

عوامل استرس زا در زندگی واقعی

معمولاً تصور می شود كه استرس ممكن است منجر به سفید شدن موهای زودرس شود. با این حال ، مطالعات به طور قطعی این را اثبات نکرده اند.

 

مطالعات تحقیقاتی متناقضی در مورد استرس در زندگی واقعی انجام می شود ، مانند مواردی که در اثر آسیب دیدگی ایجاد می شود و منجر به خاکستری زودرس می شود.

 

یک مطالعه از دانشگاه نیویورک ، که در طبیعت طب گزارش شده است ، نشان می دهد که سلول های مسئول رنگ مو وقتی بدن تحت استرس باشد ، می توانند تخلیه شوند.

 

مطالعات دیگر نشان می دهد که گرچه استرس ممکن است نقشی داشته باشد ، اما تنها بخش کوچکی از تصویر بزرگتر است که بیماری و سایر عوامل در آن نقش دارند.

سیگار کشیدن

 

مطالعه ای از سال 2013 که در مجله آنلاین پوست و پوست ایتالیا گزارش شده است ، نشان می دهد که افراد سیگاری 2 1/2 برابر بیشتر از افراد سیگاری قبل از 30 سالگی شروع به خاکستری می کنند.

 

یک مطالعه 2015 در ژورنال آکادمی پوست آمریکا نیز نشان داد که استعمال سیگار با موهای سفید نارس در مردان جوان مرتبط است .

مواد شیمیایی مو و فرآورده های مو

 

رنگ موهای شیمیایی و محصولات مو ، حتی شامپوها ، می توانند در رنگ موهای زودرس مو نقش داشته باشند. بسیاری از این محصولات حاوی مواد مضر هستند که ملانین را کاهش می دهد.

 

پراکسید هیدروژن که در بسیاری از موهای رنگ وجود دارد ، یکی از این مواد شیمیایی مضر است. استفاده بیش از حد از محصولاتی که موهای ساحل دارند نیز در نهایت باعث سفید شدن آن می شوند.

پیشگیری و برگرداندن موهای سفید زودرس

 

اگر علت ژنتیک یا پیری باشد ، هیچ چیز نمی تواند مانع یا معکوس روند شود. با این حال ، درمان موهای سایه زنی می تواند در صورت از بین رفتن رنگدانگی در صورت از بین رفتن رنگ به دلیل شرایط پزشکی ، بازگردد.

 

هنگامی که رژیم غذایی و کمبودهای ویتامین علت موهای سفید مو زودرس هستند ، اصلاح این موارد ممکن است مشکل را برعکس کند یا جلوی وخیم شدن آن را بگیرد.

خوردن آنتی اکسیدان های بیشتر

خوردن رژیم غذایی با غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان از جمله سبزیجات و میوه ها می تواند به جلوگیری از رنگ آمیزی مو کمک کند.

 

رژیم غذایی فرد در جلوگیری از موهای سفید نقش دارد. یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد .

 

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان عبارتند از:

 

میوه و سبزیجات تازه

چای سبز

روغن زیتون

ماهی

 

رفع نواقص

 

هرکسی که موهای سفیدی ناشی از کمبود ویتامین دارد ، باید غذاهای بیشتری را که دارای ویتامین ها هستند ، مصرف کند.

 

به عنوان مثال ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ و گوشت منبع خوبی از ویتامین B-12 هستند و شیر ، ماهی قزل آلا و پنیر منابع عالی ویتامین D هستند.

 

مکمل های ویتامین که از طریق پیشخوان در دسترس هستند نیز می توانند نواقص را برطرف کنند.

ترک سیگار

 

استعمال سیگار بر روی بدن اثرات نامطلوبی دارد و به موهای سفید کمک می کند. و محققان پیوندی بین عادت و ریزش رنگدانه های مو پیدا کرده اند.

داروهای طبیعی

 

رنگ موهای زیادی در بازار وجود دارد که موهای سفید را پوشانده است ، اما بسیاری از اینها به خاکستری زودرس کمک می کند و ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک و نامطلوب شود.

 

داروهای طبیعی جایگزینی برای کند کردن سفید کردن موها بدون آسیب رساندن به بدن یا آسیب بیشتر به رنگدانه مو ارائه می دهند.

 

برگ کاری . مصرف دارویی برگهای کاری به قرنها بر می گردد. هنگامی که با روغن مو ترکیب و به پوست سر بمالید ، برگهای کاری می توانند خاکستری زودرس را کند کنند.

 

یک گزارش در ژورنال بین المللی تحقیقات PharmTech ، استفاده سنتی از برگهای مو را برای حفظ رنگ موهای سیاه و حتی جلوگیری از ساییدگی زودرس برجسته می کند . برگهای کاری را می توان در سوپر مارکت های هند و همچنین فروشگاه های مواد غذایی سنتی خریداری کرد.

 

Bhringaraj . براساس برخی گزارش ها ، گل مروارید یا برینگاراج باعث تیره شدن موها می شود و از سفید شدن زود هنگام آن جلوگیری می کند. آب برگها در روغن نارگیل یا روغن کنجد جوشانده می شود و به مو ماساژ داده می شود.

 

برگهای بهرنجاراج به صورت روغنی موجود است.

 

انگور فرنگی هندی . که به آن آملا نیز گفته می شود ، این یک مکمل گیاهی است که برای معکوس کردن خاکستری زودرس با ترویج رنگدانه شناخته شده است . اعتقاد بر این است که اثر آن به این دلیل است که انگور فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد پیری است.

 

Amla به عنوان میوه در فروشگاه های مواد غذایی هند موجود است. همچنین می توانید به عنوان پودر یا مکمل آن به صورت آنلاین یا در فروشگاه های سنتی غذاهای بهداشتی موجود باشد. پودر را می توان با روغن نارگیل مخلوط کرد و مستقیماً روی پوست سر بمالید.

 

چای سیاه . چای سیاه می تواند مو را تیره تر ، براق تر و نرم تر کند. این ماده را می توان با خلال 3 تا 5 کیسه چای در 2 فنجان آب جوش ، خنک شدن و افزودن آن به موهای تمیز و مرطوب استفاده کرد. همچنین چای را می توان با نرم کننده مخلوط کرد ، به مدت 1 ساعت در موها گذاشت و سپس شستشو داد.

 

مس . طبق یک مطالعه سال 2012 ، سطح پایین مس می تواند به خاکستری زودرس منجر شود . منابع غذایی خوب مس عبارتند از: جگر گاو ، عدس ، بادام ، شکلات تیره و مارچوبه.

 

ریج کدو . کدو ریج به دلیل ترمیم رنگدانه مو و تحریک ریشه های مو شناخته شده است. ماساژ منظم روغن کدو ریج می تواند از سفید شدن موها جلوگیری کند. روغن را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد.

بردن

 

با تشخیص درست و روشهای درمانی ، پیشرفت موهای سفید در بعضی موارد قابل توقف و معکوس است. یک رژیم غذایی متعادل و مراقبت خوب از مو نیز می تواند کمک کند. با این حال ، در برخی موارد ، روند غیرقابل برگشت است.

 

استفاده منظم از داروهای طبیعی ممکن است کند شود و احتمالاً موهای سفید را معکوس کند. اما سرانجام موهای همه شروع به سفید شدن رنگ می کنند و فرد مجبور است تصمیم بگیرد که آیا از نظر سفیدی راحت است یا اینکه ترجیح می دهند سعی کند و خود را حفظ کند ، چه روند طبیعی پیری است

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید