محصولات اصل را از سایت متدکالا دریافت نمایید

محصولات اصل را از سایت متدکالا دریافت نمایید

08644223818

شامپو مناسب بعد از کاشت مو ؟

شامپو کاشت مو ؟ یکی از روش‌های موجود برای درمان ریزش مو انجام عمل کاشت مو است. کاشت مو می‌تواند جذابیت و زیبایی کسانی که به طور ژنتیکی از ریزش موها رنج می‌برند را برگرداند. این عمل عارضه‌های جانبی چندانی ندارد و در صورت رعایت ادامه مطلب

بعد از کاشت 11مو 1 - شامپو مناسب بعد از کاشت مو  ؟
بازدید 457

شامپو کاشت مو ؟ یکی از روش‌های موجود برای درمان ریزش مو انجام عمل کاشت مو است. کاشت مو می‌تواند جذابیت و زیبایی کسانی که به طور ژنتیکی از ریزش موها رنج می‌برند را برگرداند. این عمل عارضه‌های جانبی چندانی ندارد و در صورت رعایت توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های بعد از کاشت مو می‌توان شاهد نتیجه‌های مثبت آن بود.

یک عمل کاشت موی موفق نیازمند مراقبت‌های صحیح بعد از کاشت است. یکی از این مراقبت‌ها مربوط به نوع شامپویی است که می‌توان بعد از کاشت، موهای تازه را با آن شست.

چه شامپویی برای بعد از عمل کاشت مو مناسب است ؟

در طی عمل کاشت مو فولیکول‌ها را از ناحیه بانک مو به نواحی از سر که موهای کمی دارند، منتقل می‌کنند. این انتقال باعث ایجاد زخم و ورم در پوست سر می‌شود؛ بنابراین مراقبت‌های بعد از عمل می‌توانند کمک کنند تا دوره نقاهت سریع‌تر تمام شود. همچنین مراقبت‌های بعد از عمل روی تثبیت شدن فولیکول‌ها و محافظت از گرافت‌ها تأثیرگذار است.

نحوه شستن سر و انتخاب یک شامپوی باکیفیت در محافظت از گرافت‌ها اهمیت دارد. بیشتر شامپوها از ترکیبات شیمیایی بسیار قوی ساخته ‌شده‌اند. مواد شیمیایی که درون شامپوها وجود دارد، حتی در شرایط عادی برای کسانی که از موهای حساسی برخوردار هستند ضرر دارد.

بعد از عمل کاشت مو فولیکول‌ها حساسیت بالایی دارند و تا چند هفته اول بعد از عمل هنوز در شرایط پایداری قرار نگرفته‌اند؛ بنابراین باید برای شستن سر از شامپوهای ملایم که بدون ترکیبات شیمیایی قوی هستند، استفاده کنید. این مدل شامپو فرمولاسیون ساده‌ای دارند و آسیبی به فولیکول‌های موهای تازه کاشته شده شما نمی‌رساند. پزشکان با در نظر گرفتن موارد زیر یک شامپوی مناسب را برای شستن موهای شما بعد از کاشت تجویز می‌کنند :

  • ترکیبات شیمیایی موجود در شامپو،
  • PH مناسب برای موی سر شما،
  • مقدار چربی موی سر شما،
  • میزان شوره سر،
  • محافظ پوست سر،
  • مقدار آنتی‌اکسیدان و لیپوزیم درون شامپو.

پزشک با در نظر گرفتن تک‌تک موارد بالا شامپوی مناسب را تجویز می‌کند تا دوره نقاهت بعد از عمل سریع‌تر به پایان برسد. شامپوهای بی‌کیفیت می‌توانند باعث افزایش ریزش موها بعد از کاشت شوند و حتی از رویش موهای جدید جلوگیری کنند.

شامپو بچه به‌ جای شامپوهای مخصوص بعد از کاشت مو

بعد از عمل کاشت مو باید از شامپوهای مخصوصی که پزشک توصیه کرده است، استفاده کرد تا زمانی که فولیکول‌ها به شرایط پایداری برسند. ممکن است پزشکان شامپوهای مختلفی را به شما معرفی کنند، تمام این شامپوهای معرفی‌شده، ملایم هستند و خطری فولیکول‌ها را تهدید نمی‌کند.

بنابراین توجه به ترکیبات شیمیایی شامپو و PH پایین آن از مواردی است که باید هنگام خرید شامپو آن‌ها را در نظر داشت. شامپوهایی که دارای روی، مس، کتوکونازول و اسیدهای آمینه هستند، می‌توانند شامپوهای مناسبی در محافظت از موها در برابر خطرات باشند. این شامپوها هم باعث تمیز شدن موها می‌شوند و هم سلامتی آن‌ها را حفظ می‌کنند.

 

ضد ریزش مو - شامپو مناسب بعد از کاشت مو  ؟

 

تا چه زمان بعد از کاشت مو باید از شامپوهای مخصوص استفاده کرد ؟

تنها تا یک ماه اول بعد از عمل کاشت مو نیاز است که از شامپوهای مخصوص برای شستن سر استفاده کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که شرایط بهبودی و دوره نقاهت هر فرد متفاوت است و باید توصیه‌های پزشک را در نظر داشت. در واقع پزشک بسته به خصوصیات فرد تشخیص می‌دهد که تا چه مدت باید از شامپوهای مخصوص بعد از عمل پیوند مو استفاده شود.

برای مثال شاید پزشکی تشخیص دهد که تنها تا ۳ هفته بعد از عمل برای شستن سر شامپوهای مخصوص مصرف شود. لذا بهتر است که مدت‌ زمان بیشتری بعد از کاشت، از شامپوهای مخصوص و ملایم استفاده شود تا موها کاملا سالم باقی بمانند.

آیا امکان استفاده از روغن‌های طبیعی بعد از کاشت مو وجود دارد ؟

روغن‌های طبیعی به دلیل خاصیتی که دارند، می‌توانند باعث تقویت موها شوند و از فولیکول‌های مو در برابر آسیب‌ها محافظت کنند. برخی از افراد بعد از کاشت مو به دنبال راهی برای تقویت موهای خود هستند و تمایل دارند که از روغن‌های طبیعی به‌جای شامپوها استفاده کنند.

استفاده از روغن‌ها بسیار سودمند است، اما شستن موها بعد از کاشت مو حتماً باید با شامپوهای ملایم انجام شود؛ زیرا آلودگی‌های موجود در پوست سر بعد از عمل پیوند مو تنها با کمک شامپوهای مناسب برطرف می‌شود. استفاده از روغن‌هایی مانند روغن بادام تلخ یا روغن نارگیل فقط جنبه تقویت‌کنندگی دارند. توصیه می‌شود اگر قصد استفاده از روغن‌های طبیعی را دارید حتماً با مشورت پزشک خود نسبت به مصرف آن‌ها اقدام کنید.

آیا شامپو کتوکونازول برای بعد از کاشت مو مناسب است ؟

شامپو کتوکونازول خاصیت ضد قارچی دارد و مانع ایجاد حساسیت و خارش سر بعد از عمل کاشت مو می‌شود؛ ازاین‌رو اکثر پزشکان بعد از عمل پیوند مو، استفاده از این شامپو را توصیه می‌کنند. افزایش تستوسترون در بدن در ریزش موها نقش زیادی دارد.

شامپو کتوکونازول می‌تواند مانع تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون شود. درواقع این شامپو از خاصیت آندروژنی برخوردار است وبا کنترل فرایندهای هورمونی در بدن به کاهش ریزش مو و تقویت موهای کاشته شده کمک می‌کند.

شامپو کتوکونازول رو می توانید بعد از ماه اول استفاده کنید.

در شامپوهای مناسب برای بعد از عمل کاشت مو چه ترکیباتی وجود دارد ؟

ممکن است بعد از عمل کاشت مو فولیکول‌ها ملتهب شوند، زخم‌های ایجادشده عفونت کنند و یا شوره سر، خارش و خونریزی به وجود بیاید. به‌طورکلی شامپوهایی که پزشکان بعد از عمل کاشت مو تجویز می‌کنند این قابلیت را دارند که التهابات به وجود آمده را کاهش دهند و همچنین از پوست سر در برابر عفونت‌ها محافظت کنند. ترکیبات به‌ کار رفته در شامپوهای مخصوص بعد از کاشت مو شامل موارد زیر هستند.

  • بیوتین و نیاسین : ویتامین‌های گروه B روی ترمیم زخم‌ها و رشد موها، تأثیر بسیار خوبی دارند. به‌طورکلی شامپوهایی که برای درمان ریزش موها تجویز می‌شوند، دارای ترکیبات B کمپلکس هستند.
  • آنتی‌بیوتیک و کتوکونازول : برخی از شامپوهای مناسب برای بعد از عمل کاشت مو دارای آنتی‌بیوتیک‌ها هستند که خاصیت ضد قارچی دارند و می‌توانند از ایجاد عفونت‌ها جلوگیری کنند.
  • آرژنین ، تورین و سیستئین (Cysteine) : آمینواسیدها تأمین‌کننده پروتئین موردنیاز موها هستند. این ترکیبات کمک می‌کنند تا موها بعد از کاشت مو، سریع‌تر رشد کنند. شامپوهای تقویتی که دارای پروتئین‌های هیدرولیز شده و آمینواسیدها هستند، نقش مؤثری در ترمیم موهای بعد از کاشت دارند.
  • کافئین و پپتیدهای مس : شامپوهای دارای کافئین و مس می‌توانند میزان ریزش موها را بعد از کاشت کاهش دهند و ریشه موها را مستحکم می‌کنند.

 

بعد از کاشت مو - شامپو مناسب بعد از کاشت مو  ؟

آیا شامپوها می‌توانند مانع ریزش موهای سر شوند ؟

وجود عصاره‌های گیاهی در شامپوها می‌تواند میزان ریزش موها را کم کند، ریزش مو جزء مسائلی است که ابتدا باید به علت آن پی برد، زیرا گاهی بیماری‌های داخلی مانند تیروئید و یا کم‌خونی می‌توانند باعث ضعیف شدن ریشه موها و درنتیجه ریزش آن‌ها شوند. تشخیص عوامل درونی و درمان آن‌ها بهترین راه برای کنترل میزان ریزش موهاست.

تا مدتی بعد از عمل کاشت مو، ریزش موها طبیعی است؛ اما اگر بعد از تمام شدن دوره ریزش، هنوز هم ریختن موها ادامه داشت باید به فکر چاره افتاد. استفاده از یک شامپوی مناسب و ملایم بعد از کاشت می‌تواند تا حدی ریزش را کم کند. البته استفاده از شامپوی مناسب باید در کنار راهکارهای تقویتی انجام شود. شامپویی که هر فرد احساس می‌کند با مصرف آن، موهایش کم‌تر دچار ریزش می‌شود، می‌توانند یک شامپوی مناسب باشند.

نحوه شستن موها بعد از عمل کاشت مو

برای شستن موها بعد از کاشت مو، باید به‌ طور کلی روشی که قبل از عمل کاشت برای شستن موها به‌کار می‌گرفتید را فراموش کنید؛ زیرا فولیکول‌ها در هفته‌های اول بعد از کاشت، حساس هستند و بیشتر در معرض آسیب قرار دارند؛ بنابراین در این مرحله شستن ملایم موها بسیار اهمیت دارد. اگر قصد شستشوی موها با شامپوی مخصوص بعد از کاشت مو را دارید، طبق مراحل زیر اقدام کنید.

  • استفاده از تقویت‌کننده‌ها قبل از شستشوی سر : شاید پزشک شما برای تقویت فولیکول‌های روی پوست سر، اسپری یا سرم خاصی را تجویز کرده باشد که باید آن را قبل از شستن به سر خود بزنید. این اسپری‌ها و سرم‌ها می‌توانند از بروز التهاب‌های پوستی جلوگیری کنند. درواقع پانتنول موجود در این اسپری‌ها می‌تواند التهاب‌های پوستی را کاهش دهد.

ضد ریزش مو - شامپو مناسب بعد از کاشت مو  ؟

  • تنظیم کردن فشار و دمای آب : فشار بالای آب و دمای بیش‌ از اندازه آن هنگام شستن سر بعد از کاشت مو می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب بزند. هر بار که می‌خواهید موهای خود را بشویید باید دمای آب را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که ولرم باشد و فشار آن در حد متوسط تنظیم شود.
  • شامپو زدن و ماساژ پوست سر : بعد از تهیه شامپوی تجویزشده توسط پزشک، باید مقدار کافی از آن روی دست خود بریزید و با نوک انگشتان خود به‌آرامی و بدون شتاب پوست سر را ماساژ دهید. ماساژ آرام پوست سر با بهبود جریان خون در رشد سریع موها تأثیرگذار است.
  • آبکش کردن موها : ممکن است لخته‌های خونی باقی‌مانده روی پوست سر باعث ایجاد عفونت شوند. پس لازم است در هر بار شستن، پوست سر را با دقت بیشتری بشویید تا این‌ لخته‌ها برطرف شوند.

 

بهترین کلینیک برای انجام کاشت مو

کاشت مو یکی از بهترین روش‌ها برای درمان ریزش موها به‌ویژه ریزش‌های ناشی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است؛ اما برای دستیابی به نتیجه دلخواه از عمل باید تمام توصیه‌های مراقبتی که پزشکان ارائه می‌دهند را در نظر گرفت و به آن‌ها عمل کرد. یکی از مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو مربوط به نوع شامپویی است که باید بعد از عمل کاشت مو برای شستن موها استفاده شود. به دلیل این‌که فولیکول‌ها تا چند روز بعد از عمل از حساسیت بالایی برخوردار هستند باید از شامپویی ملایم برای شستن پوست سر استفاده کرد که به گرافت‌های مو آسیبی وارد نشود.

انتخاب یک کلینیک معتبر با کادری مجرب و متخصص می‌تواند در میزان رضایتمندی شما از عمل زیبایی تأثیر بالایی داشته باشد.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید