محصولات اصل را از سایت متدکالا دریافت نمایید

محصولات اصل را از سایت متدکالا دریافت نمایید

08644223818

اسیدهای مفید برای پوست در 20 تا 30 سالگی

اسیدهای مفید برای پوست رایج‌ترین مشکل پوستی که بیشتر افراد در دهه بیست زندگی خود از آن شکایت دارند آکنه است. این آکنه می‌تواند ازدوران نوجوانی آغاز شده و در دهه بیست هم ادامه داشته باشد یا این که زمان آغاز آن میانه دهه بیست ادامه مطلب

اسیدهای مفید برای پوست در 20 تا 30 سالگی
بازدید 71

اسیدهای مفید برای پوست

رایج‌ترین مشکل پوستی که بیشتر افراد در دهه بیست زندگی خود از آن شکایت دارند آکنه است. این آکنه می‌تواند ازدوران نوجوانی آغاز شده و در دهه بیست هم ادامه داشته باشد یا این که زمان آغاز آن میانه دهه بیست زندگی باشد که به عنوان آکنه بزرگسالی شناخته می‌شود. این تصور که تنها نوجوانان به آکنه مبتلا می‌شوند کاملا غلط است و غلط‌تر از آن این است که برای درمان آکنه حتما باید از داروهای قوی ضدجوش استفاده کنید. این نوع ترکیبات برروی بیشتر انواع آکنه اثر درمانی ندارند و با خشک کردن پوست و از بین بردن چربی طبیعی آن باعث بدتر شدن شرایط جوش هم می‌شوند. اما اسیدها چنین اثری ندارند، اسیدهایی که برای درمان آکنه و عوارض ناشی از آن مفید هستند عبارتند از:

  • اسید سالیسیلیک: باعث خشک شدن جوش می‌شود و اثر ضدباکتری هم دارد. اسید سالیسیلیک به عنوان یک لایه بردار قوی و موثر پوست آسیب دیده و تغییر رنگ داده را از بین می‌برد و وضعیت ظاهری پوست را بهبود می‌بخشد. این اسید در غلظت‌های بالا برای پیلینگ شیمیایی در کلینیک هم می‌تواند به کار رود و آکنه‌های شدید را بهبود دهد.
  • اسید آزلائیک:اگر از قرمزی پوست ناشی از رزاسه و آکنه رنج می‌برید اسید آزلائیک می‌تواند نجات دهنده شما باشد. این اسید اثر تسکین دهنده و التیام بخش دارد و می‌تواند لکه‌های پوستی را نیز درمان کند. این اسید را برخلاف اسید سالیسیلیک در دوران بارداری هم می‌توان استفاده کرد و از مزایای آن بهره برد.

 

اسیدهای مفید برای پوست در 20 تا 30 سالگی

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید